Prowadzisz bloga lub jakiś ciekawy profil w social mediach? Jeśli tak to ten temat z pewnością Cię zainteresuje.

Programy partnerskie są jednym z podstawowych narzędzi marketingu sieciowego. Pozwalają w łatwy sposób na nawiązywanie współpracy pomiędzy organizatorem a uczestnikiem programu. Organizatorem takiego programu są często sklepy internetowe, które oferują jakieś produkty. Uczestnikami zaś są osoby fizyczne lub osoby prawne posiadające jakiś zasięg. Mogą to być posiadacze stron internetowych, blogów, kanałów w serwisie YouTube czy innych dobrze rozwiniętych profili w mediach społecznościowych. Poprzez program partnerski uczestnik może promować sklep lub jakieś wybrane z niego produkty. Formą promocji mogą być linki referencyjne, bannery lub inne materiały reklamowe. Jeśli ktoś przejdzie przez link uczestnika, a następnie zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie z polecanej usługi to wtedy uczestnik dostaje za to pieniądze.

Afiliacja

W świecie marketingu sieciowego nierzadko można się spotkać z programami afiliacyjnymi. Polegają one na tym samym co programy partnerskie, tyle że występują pod inną nazwą. Zanim przystąpimy do działania w tego typu programach, warto byłoby się zapoznać z podstawowymi zwrotami. Świetny poradnik dotyczący stawiania swoich pierwszych kroków w programach afiliacyjnych przedstawia nam MyLead. Aby się do niego dostać należy się najpierw zarejestrować na stronie, a następnie zalogować na swoje konto. Pojawi się wtedy samouczek, który bardzo szczegółowo omawia wszystkie ważne zagadnienia. Ja z mojej strony przytoczę tylko podstawowe modele rozliczeń.

  1. CPL(cost per lead) – uczestnik dostaje wynagrodzenie jeśli ktoś za jego pośrednictwem wykona jakieś działanie. Może to być rejestracja na stronie lub pobranie jakieś aplikacji.
  2. CPA(cost per action) – wynagrodzenie jest naliczane w momencie gdy zostanie wykonana jakaś akcja. Przykładem może być tutaj zarejestrowanie się w jakieś grze gdzie sama rejestracja nie wystarczy. Gracz musi jeszcze wykonać jakieś zadanie. Może to być przejście samouczka.
  3. CPS(cost per sale) – model, w którym uczestnik jest nagradzany za sprzedaż. Jeśli ktoś z jego polecenia kupi dany produkt to uczestnik dostaje od niego prowizje.
  4. CPC(cost per click) – rozliczenie na podstawie kliknięć. Uczestnik jest nagradzany za każde unikatowe kliknięcie w jego banner lub link reklamowy.
  5. CPM(cost per mille) – w tym modelu uczestnik ma określoną stawkę za 1000 wyświetleń reklamy.

.

Gdzie tego szukać?

Wiele sklepów, banków i firm oferuje własne programy partnerskie. Informacje na ich temat można znaleźć przeważnie w stopce na dole strony. Jest to dobre jeśli chcesz się skupić na jakimś konkretnym produkcje lub jednej wybranej marce. Natomiast jeśli masz w planie działać w wielu programach i oferować produkty różnych sklepów to dobrą opcją będzie zarejestrowanie się w sieci afiliacyjnej. Takie sieci skupiają w sobie całą bazę różnych sklepów i marek, a Ty masz wszystko w jednym miejscu. Nie musisz się rozliczać z każdym z osobna tylko z samą siecią afiliacyjną. Poniżej podam Ci kilka przykładów:

  1. eBroker Partner – skupia w sobie głównie banki. Za pośrednictwem tej sieci możesz oferować wiele ciekawych produktów finansowych. Konta bankowe, lokaty, kredyty, pożyczki, ubezpieczenia i  wiele innych. Bardzo atrakcyjne stawki i ciekawe konkursy dla najlepszych sprzedawców. Sieć naprawdę warta uwagi.
  2. Convertiser – znajdziesz tu najbardziej rozpoznawalne marki sklepów. Zaczynając od tych z sprzętem elektronicznym, a kończąc na drogeriach. Przeogromna paleta produktów sprawia, że trudno jest tu określić jedną kategorię.
  3. MyLead – wielki wybór programów i mega przyjemne centrum zarządzania w panelu wydawcy. Co więcej na starcie wyświetla się nam samouczek, który bardzo może pomóc szczególnie osobom nowym w branży.
  4. Ceneo – działania tej strony chyba nikomu nie muszę przedstawiać. Zastosowanie podobne, tylko że zamiast do konkretnego produktu przekierowujemy klienta do porównywarki cenowej gdzie sam wybiera sobie sklep.

.

Podsumowanie

Programy partnerskie to świetne narzędzie do zarabiania. Dzięki nim możemy w łatwy i szybki sposób nawiązać współpracę. Wydawać się może, że to szybki i prosty sposób na zarobek. Rzeczywiście w teorii może to tak wyglądać. Jednak w praktyce będzie wymagać to od nas sporo czasu i pracy. Dlatego cierpliwość, sumienność i pracowitość jest tutaj wskazana. Ktoś kto ma słomiany zapał szybko może się zniechęcić i nie zarobić ani grosza.

Posted by Smak Zysku